Praktiske oplysninger – Københavns Universitet

Videresend til en ven Resize Print Bookmark and Share

Åbent Universitet > Praktiske oplysninger

Praktiske oplysninger

Herunder finder du forskellige praktiske informationer, som du kan få brug for som studerende ved Åbent Universitet. Ved system- og IT problemer kan du med fordel ringe til vores servicedesk på 3532 2700.

Afmelding

Du afmelder dig ved at sende en email til aabent@hum.ku.dk, hvori du oplyser kursusnavn og KU brugernavn.

Studiekort

Er det første gang, du skal studere ved Åbent Universitet, får du, når din betaling er registreret, tilsendt et pinkodebrev med logon oplysninger til KUs IT systemer. Herefter kan du logge på KUnet og uploade et billede via punktet selvbetjening – ID kort – billede. Derefter får du tilsendt et studiekort. Du kan også logge på KUnet med Nem-ID.

Bemærk at der kan gå op til 5 hverdage før din betaling er registreret i vores systemer.

Modtager du ikke et brev, eller har du andre problemer, kan du med fordel ringe til Servicedesk på 35322700.

Parkering

For at kunne parkere på campus, skal du registrere din bil via dette link. Du skal have betalt kursusgebyret og dermed have en åben indskrivning på Københavns Universitet. Du skal registrere din bil hvert semester. 
Det er ”Din parkering” der kontrollerer parkeringsområderne på Søndre Campus og er din bil ikke registreret, er der risiko for, at du får en bøde. Når din bil er registreret er det gratis at parkere.

Øvrige parkeringsforhold
Karen Blixens Vej har tre-timers-parkering - kontrolleres af Københavns Kommune.  Njalsgade har parkometerparkering - kontrolles af Københavns Kommune.

Faktura

Du modtager din faktura/girokort via den emailadresse, du har angivet i din ansøgning. Hvis du ikke har modtaget en faktura, skal du først tjekke dit spamfilter. Afsenderen er Navision Stat.

Såfremt du stadig mangler en faktura, skal du skrive til os og oplyse kursusnavn og studienummer, så vi kan fremsende en ny. Skriv til aabent@hum.ku.dk

Pensum og litteratur

Pensum og litteratur bliver tilgængeligt i KUs digitale læringsplatform Absalon inden semesterstart. Det er underviser/instituttet der er ansvarlig for at lægge materialet ud. Du tilgår Absalon via KUnet.

Du kan lære mere om Absalon her.

Refusion af deltagergebyr

Du kan få deltagergebyret tilbage indenfor følgende frister. Efter disse datoer refunderer vi ikke deltagergebyret længere, da vi på daværende tidspunkt har fået tilskud af staten.

31. august for efterårets kurser
31. januar for forårets kurser

Anmodning om refusion foregår skriftligt via mail til aabent@hum.ku.dk - Husk at tilføje KU-brugernavn og kursusoplysninger.

Find vej til Campus og lokale

Adressen på Søndre Campus er: Det Humanistiske Fakultet Karen Blixens Plads 8, 2300 København S. Læs mere om at finde vej her

Undervisningslokalet
Når du er blevet optaget på et kursus, finder du lokalenummeret i skemalinket, som du finder på kurser.ku.dk eller i din optagelses-email.

Lokalenummeret kan f. eks. se sådan ud: 24.1.12. Det første tal indikerer bygning (her bygning 24), det midterste tal indikerer etage (her 1. etage) og det sidste tal indikerer lokale nr. (her lokale 12). Er det første gang du skal til undervisning, anbefaler vi, at du kommer i god tid, da det kan tage tid at finde lokalet.

It for studerende

Som studerende ved Åbent Universitet er der en række forskellige it-systemer, som du skal bruge for at få et godt studieforløb. Læs mere.

Eksamen

Læs mere om regler, til- og afmelding, eksamensplaner mm her.

Eksamensbevis og karakterudskrifter

Du skal selv bestille dit eksamensbevis når du er færdig med dit forløb på Åbent Universitet. Du skal skrive til eksamensbevis@hum.ku.dk og oplyse dit studienummer, hvad du har læst, hvornår du blev færdig, samt postadresse. Der er 6 ugers behandlingstid.

Hvis du ønsker en karakterudskrift, kan du udfylde denne formular. Der er 1-2 dages behandlingstid.